شما در طول سال چه مقدار هزینه برای عضویت در باشگاه های ورزشی می پردازید؟
این را هم در نظر بگیرید که علاوه بر امسال،بقیه عمر خود را باید به باشگاه های ورزشی بروید چون همیشه می خواهید بدنتان را تغییر بدهید.
وقتی به این مسائل فکر می کنم،فکر خرید تجهیزات ورزشی و داشتن یک باشگاه خانگی به سراغم می آید.در این باشگاه خانگی هیچ انتظاری برای انجام دادن تمرین وجود ندارد،همچنین می توانم بدون هیچ مزاحمی به موسیقی های مورد علاقه ام گوش دهم و از همه مهمتر این است که هیشه باز است.این باشگاه ورزشی هیچ گاه به خاطر تعطیلات آخر هفته و عید تعطیل نمی شود.
شما در این مقاله نکات لازم برای راه اندازی باشگاه خانگی را مطالعه خواهید کرد تا بتوانید مقدمات و تجهیزات لازم را خریداری کرده و با آسودگی خاطر به اندامی متناسب دست پیدا کنید.البته با صرفه جویی در زمان و هزینه ها.

1- شما باید هدف خود را در مورد ورزش کردن مشخص کرده باشید.
شما می توانید موفقیت های زیادی را کسب کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از شروع هر کاری باید هدف خود را مشخص کرده باشید.آیا می خواهید قوی تر شوید؟ آیا می خواهید بر حجم عضلانی خود بیفزایید؟  آیا در پی کاهش وزن و از دست دادن چربی های اضافی بدنتان هستید؟  یا افزایش استقامت؟  کاهش استرس؟  آماده سازی برای شرکت در مسابقه؟ یا همه موارد؟
اگر شما بدون دانستن اینکه چه هدفی دارید،اقدام به خرید لوازم ورزشی بکنید هر قدر هم که تلاش کنید،بدون هدف چیزی جز شکست در انتظار شما نخواهد بود.پس قبل از اقدام به انجام کاری اهداف خود را مشخص کنید.

2-چه مقدار فضا برای راه اندازی باشگاه خانگی در نظر گرفته اید؟
اگر شما یک فضای 5×5 در اختیار دارید و قصد تجهیز آن را دارید.باید به تناسب فضای مورد نظر تجهیزات ورزشی تهیه کنید.در خریدتان دقت کنید و تجهیزاتی را تهیه کنید که در صورت استفاده نکردن بتوانید آنها را در گوشه ای از یک انباری جای دهید.

3- در مورد تولید کننده های لوازم ورزشی اطلاعات کسب کنید.
به نظر شما انتخاب کردن امری آسان است.آیا ممکن است شما برای خرید خانه یا اتومبیل بدون دیدن مدل های مختلف و محله های گوناگون اقدام به خرید آنها کنید،به یاد داشته خرید سرمایه گذاری و خرید تجهیزات ورزشی نیز همانند خرید خانه یا اتومبیل است.در بازار همه نوع برند و تولید کننده وجود دارد.

شما باید سعی کنید اطلاعات مربوط را از طریق اینترنت یا کاتالوگ های ارائه شده توسط شرکت ها را با هم مقایسه کنید و حتی قبل از خرید آنها را مشاهده کرده و تست شان کنید.زمانی را که به این کار اختصاص می دهید ارزشش را دارد.
خرید کردن بدون آگاهی مانند خرید کردن در تاریکی می باشد،به طوری که شما بعد از خرید با مشاهده کردن محصولات مشابه تولید شده توسط شرکت های دیگر از وسایل خودتان متنفر شده و یا دیگر نمی خواهید از آنها استفاده کنید.
4- مشورت با افراد متخصص
شما در خرید لوازم ورزشی باید از افراد متخصص مشورت بگیرید،چون این افراد به خاطر تجارب و بیشینه ورزشی که دارند به راحتی قادرند بهترین لوازم را برای شما انتخاب کنند.این عمل شما باعث صرفه جویی در زمان و جلوگیری از هدر رفتن پول خواهد شد.

5- همیشه تجهیزات با کیفیت بالا و از فروشنده معتبر خریداری کنید.
هرقدر پول بدی همون قدر آش میخوری.این ضرب المثل در مورد خرید لوازم ورزشی هم صدق می کند.شما با خرید تجهیزات ورزشی با کیفیت بالا پول بیشتری را هزینه می کنید اما در حقیقت این هزینه اضافی شما در طول زمان معنا پیدا می کند.تجهیزات با کیفت بالا عمر بیشتری نسبت به کیفیت متوسط یا پایین تر آن دارد وشما می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای بابت تعمیرات آن سال ها از این تجهیزات ورزشی استفاده کنید.

6- از فروشگاه نزدیک به محل خود خرید کنید.
این طور که به نظر میرسد،خرید از شرکتهای تولید کننده لوازم ورزشی نسبت به فروشگاه های عرضه کننده این لوازم به صرفه تر باشد،و شما با خرید از شرکتها هزینه کمتری را برای خرید لوازم ورزشی پرداخته اید.اما باید به یاد داشته باشید که حتی بهترین تجهیزات ورزشی هم دچار مشکل می شوند.اگر شما از شرکت های تولید کننده خرید کرده باشید در هنگام بروز مشکل پاسخگویی این شرکت ها به لوازم فروخته شده بسیار کند پیش می رود.اما با خرید لوازم از فروشگاه محلی این امتیاز را برای خود به وجود می آورید که در زمان وقوع مشکل با مراجعه به این ف?وشگاه ها و مطرح کردن مشکل سریع تر از حالت قبل آن را حل کنید و با در نظر گرفتن این نکات شما می توانید بدون هیچ وقفه ای به اهداف خود دست پیدا کنید.
نویسنده: جیسون مورگان
مترجم: تیم علم وعضله