با علم،عضله بسازیم!

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کانال تلگرام علم و عضله راه اندازی شد


با سلام و احترام

کانال رسمی تلگرام مجله با نام علم و عضله آنلاین راه اندازی گردید. از این پس میتوانید مطالب ما را از طریق کانال تلگرام خود دنبال نمائید. برای عضویت در این کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمائید

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۸:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آمینواسید های شاخه دار (BCAA)


این مواد مکمل شامل والین، لوسین و ایزولوسین با جلوگیری از فعالیت تریپتوفان از میزان فعالیت و اثرگذاری سروتونین (که مانع از فعالیت میانجی های عصبی می شود) می کاهند. از لحاظ نظری، مکمل های BCAA عملکرد استقامتی را باکاهش خستگی مرکزی در اثر ساز وکارهای سروتونین توسعه می دهند.فعالیت جسمانی شدید مصرف آمینواسیدهای شاخه دار را افزایش میدهد و به همین خاطر، نسبت ترپتوفان به BCAA افزایش یافته و احساس خستگی پدید می آید. در مقابل، هنگامی که میزان آمینواسیدهای شاخه دار برنامه غذایی افزایشی یابد، این نسبت کاهش یافته و تحریک عضلانی و احساس انرژی زایی افزایش می یابد.

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

چای سبز را در این ساعت میل کنید تا لاغر شوید!


آیا می دانید چای سبز دارای فواید بسیاری می باشد ، ولی اگر در این ساعت میل کنید تاثیر آن چند برابر می شود.
چای سبز را 2 ساعت قبل یا بعد از غذا بنوشید.
نتایج برخی بررسی‌ها نشان داده است چای سبز در صورتی که به همراه غذا مصرف شود، می‌تواند جذب چربی را کم کند و موجب لاغری شود...
 از سوی دیگر، توصیه می‌شود نوشیدن چای حداقل به 2 ساعت بعد از صرف غذا موکول شود تا به این ترتیب در جذب آهن موجود در غذا خللی وارد نشود.

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

یک پرسش از یک کارشناس


تلاش ناامیدانه جهت افزایش اندازه عضلات
‏­پرسش: مدت 14 - 16 ماه است که وزنه های مختلف را بلند می کنم و این عمل را هفته ای 3 یا 4 مرتبه انجام می دهم. قدم 185 ساننی متر و وزنم 71 کیلوگرم است. در تمام مدت تمرین وزنم افزایش نیافته است اما از حد فوق العاده عضله برخوردار شده ام . البته وضعیت ظاهریم با ‏گذشته تفاوت کرده است اما متأسفانه این وضع در مورد اندازه و وسعت عضلاتم صدق نمی کند. واقعا می خواهم از عضلات حجیمی برخوردار شوم. بهترین راهی که بتوانم به این مهم دست پیدا کنم،کدام است؟

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دستیابی به حجم و قدرت با تکرارهای کند و وزنه های سنگین

مسلما وزنه های سنگین رمز دست یابی به عضلات بزرگ و حجیم هستند.
‏وزنه های سنگین , تکرار کم حرکات و اجرای حرکات کند و کنترل شده منجر به افزایش حداکثر قدرت ( توانایی تولید نیرو بدون توجه به فاکتور زمان) می گردد . پس از اینکه مرحله شروع تمرینات استقامتی ( 2 ‏یا 3 ماه بعد) را پشت سر گذاشتید با تغییرات قدرتی مواجه می شوید که این عمل ناشی از ظهور تعداد بیشتری از پر وتئینهای قابل انقباض یا میو فیبریلها ( حجم بشتر ) در تارهای عضله است . به عبارت دیگر اگر عضله تان از قدرت بیشتری برخوردار شود مسلما ‏اندازه و حجمش نیز افزایش می یابد .

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ